Linux - EMC2

Results 1 to 3 of 3

Thread: Linux - EMC2

  1. #1
    Member Vegabond's Avatar
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    Norway
    Posts
    441
    Downloads
    0
    Uploads
    0

    Default Linux - EMC2

    Hei.

    Jeg driver og setter opp EMC2 i linux, og jeg lurer på noen ting.
    Jeg sitter og taster inn alle dataene ifra manualen til kretskortet, og finner ikke noe pin 19 til bruk av nødstopp, skal ikke denne brukes? går det bra uten?

    Legger ved en skjermdump av EMC2 conf wizard og manualen til kortet.

    Hvis det er noe annet dere kan informere meg om, så er det bare og rope ut. Mye i "instillingene" jeg ikke vet hva er.....



    Mvh Robert.

    Similar Threads:
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Linux - EMC2-screenshot-jpg  
    My second homebuilt cnc machine cnczone.com/forums/norwegian_club_house/123977-ombygget_cnc_-_gecko_540_a.html


  2. #2
    Member Vegabond's Avatar
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    Norway
    Posts
    441
    Downloads
    0
    Uploads
    0

    Default

    Hei igjen.

    Da har jeg begynt og sett litt på EMC2 igjen, og når jeg har kjørt ferdig conf. wizard, og skal klikke på fullført, så får jeg feilen som er avbildet nedenfor.

    Vet noen om hva som er galt?

    Og en ting til, hva skal verdien på "table travel" stå på? og hva er det?


    Mvh Robert.

    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Linux - EMC2-screenshot-untitled-window-png  
    My second homebuilt cnc machine cnczone.com/forums/norwegian_club_house/123977-ombygget_cnc_-_gecko_540_a.html


  3. #3
    Registered
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Norway
    Posts
    61
    Downloads
    0
    Uploads
    0

    Smile

    Heisann
    Har du kommet noe lenger? "Table travel" er vel vandringen på aksene mener jeg, har egentlig ikke noe erfaring, men har kikket på EMC såvidt.
    Står litt på denne linken fra Probotix om hvordan sette opp deres fireball maskin, ta en kikk : http://www.probotix.com/cnc_downloads/
    Du kan jo evt prøve å legge inn de dataene dær og prøve om det skjer noe, blir sikkert helt gale verdier på steg pr/mm, så må du vel sjekke at pinnene på paralellkortet er konfigurert riktig

    Mvh Ronny



Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  


About CNCzone.com

    We are the largest and most active discussion forum for manufacturing industry. The site is 100% free to join and use, so join today!

Follow us on


Our Brands

Linux - EMC2

Linux - EMC2